از دست دادن مواد معدنی برابر است با سطح پایین تستوسترون | تغذیه سالم

از دست دادن مواد معدنی برابره با سطح پایین تستوسترون

اگه شما یه ورزشکار یا بدن ساز می باشین طی فعالیتای خود عرق زیادی می کنین و پس به احتمال زیاد دچار کمبود روی میشین که این ماده معدنی همراه با سلنیوم باعث حفظ سطح بالای تستوسترون و بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن می شن.

اگه یه فرد سن بالا می باشین شمام اینکه به احتمال زیاد دچار کمبود منیزیوم هم می باشین.

براساس تخمینای زده شده تا ۸۰% از جمعیت آمریکا به اندازه کافی منیزیوم دریافت نمی کنن و شاید دچار کمبود اون هستن.

در کنار این موضوع اگه ورزش کردن رو هم اضافه کنیم شرایط خیلی بد تر می شه چون هرچه بیشتر عرق کنین منیزیوم بیشتری هم از بدن شما خارج می شه.

منیزیوم به تنهایی خود وظیفه انجام ۳۰۰ عکس العمل بیو شیمیایی در بدن آدم رو بردوش داره. از کارکرد درست ماهیچه ها و اعصاب گرفته تا سنتز پروتئین.

از بی خوابی ، اضطراب و وحشت زدگی زجر می کشید؟

اگه اینطوره میتونه دلیل اون مربوط به کمبود منیزیوم در رژیم غذاییتان باشه و هم اینکه میتونه به واسطه جذب ضعیف منیزیوم در بدن از راه رژیم غذائی یا مکملا این شرایط سراغ شما بیان.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( آکا ایران ) منتشر شده و شمام حالا درحال خوندن نسخه کپی اون هستین. لطفا جهت پشتیبانی از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنین. متشکرم.

Edcoan.ir

دیگه مواد معدنی مهم مثل کرومیوم و وانادیوم باعث تنظیم و ثبات سطح قند خون و انسولین می شن.

واسه توضیح اهمیت هر کدوم از اونا میشه توضیحات فراوون دیگری هم نشون داد.

این رو بدونین که از بین ۱۱ ماده معدنی لازم واسه بدن آدم ۵ مورد گفته شده در بالا مواردی هستن که کمبود اونا فت و فراوون در میا ن ورزشکاران مشاهده میشه و باید از راه مصرف مکملا به فرم (chelated) کمبود اونا رو جبران کرد.

اما به چه دلیل این مواد معدنی باید در به شکل (chelated) مصرف شن؟

تعریف واقعی مواد معدنی (chelated) میتونه به طور کامل وسیع و گسترده باشه اما همین رو لازمه بدونین

که این ترکیبات شامل یه پیوند دو گانه یه آمینو اسید به یه ماده معدنیه.این روند این اطمینان رو به ما می ده که این آمینو اسیدای بسیار کوچیک نه فقط بتونن از راه روده عبور کنن بلکه بتونن مستقیما به درون خود سلول انتقال پیدا کنن.

فرمول ساخت مواد معدنی که در فرم (chelated) نیستن میتونن مشکل ساز شن.در بدترین حالت نمی تونن جذب بدن شن.

در بهترین حالت هم فقط از دید اسمی میشه توقع داشت که جذب بدن شن چون مقادیر خیلی از مواد غذائی که ما می خوریم دارای مواد شیمیایی درون خود هستن که جذب این مواد معدنی رو با مشکل روبرو میکنن.

البته شما مواد معدنی غیر فرم (chelated) رو هم می تونین در بین وعده های غذائی خود استفاده کنین.

وقتی که معده شما به طور کامل خالی باشه انجام این کار شاید موثر واقع شه اما این اتفاق زیاد رخ نمیده مگه اینکه به طور کامل بی اشتها باشین.هم اینکه انجام این کار میتونه باعث ناراحتیای معده شه.خیلی از مواد معدنی اگه همراه با غذا مصرف نشن میتونن معده رو به طور کامل آزار بدن.

اما مواد معدنی با فرم (chelated) رو میشه همراه با غذا یا با معده خالی بدون ترس از نبود جذب اونا مصرف کرد و هم اینکه خیالتون از ناراحتیای احتمالی معده هم راحت می شه.

 

https://www.t-nation.com

جفت و جور شده در آکا ایران (ادکوان – Edcoan.ir)

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *