از خوردن ویتامین های گران قیمت دست بردارید و به جای آن ها این غذاها را مصرف کنید | بیماری

: از خوردن ویتامینای گرون دست وردارین و به جای اونا این غذاها رو استفاده کنین

شمام از اون دسته افراد هستین که واسه تأمین ویتامینای موردنیاز بدنتون به سراغ مکملا می رید؟ شما اعتماد بیشتری به دست ساختهایی بشر نسبت به خوراکیای ارزون قیمت طبیعت دارین؟ اگه جزء این دسته نیستین به شما شادباش می گیم. با بنیتا همراه شید تا باهم به سراغ خوراکیای ارزون قیمت طبیعی رفته و اونا رو جانشین مکملای گرون کنیم.

موز

این میوه زردرنگ بهترین راه واسه جذب ویتامین B6 در رژیم غذایی شماس. دو موز بزرگ ۸۰ درصد از ویتامین B6 موردنیاز بدن در طول یه روز رو تأمین کرده و شامل پتاسیم و فیبره.

کلم بروکلی

با اینکه بیشتر این سبزی به خاطر وجود هم خونواده هاش مثل کلم پیچ مورد بی مهری واقع شده، اما بروکلی یکی از سبزیجات مهمیه که باید در وعده های غذایی هفتگی جای داده شه. کلم بروکلی بخشی از خونواده کلم بوده و شامل ویتامین E، C، فولات و منیزیمه. تلاش کنین تا این سبزی رو به طور خام، بخارپز یا کبابی همراه با لیمو و پنیر پارمزان استفاده کنین.

نخود

نخود بسیار ارزون، قابل استفاده در هر نوع غذا و خوشمزه س. یه فنجون نخود منیزیم و فولات موردنیاز بدن تو یه روز رو تأمین می کنه. تلاش کنین تا چند قوطی (کنسرو) نخود رو درون مخلوط کن همراه با کنجد، آب لیمو و نمک مخلوط کرده و از اون به جای قرصای منیزیم استفاده کنین.

تخم مرغ

تخم مرغ نقش مهمی در سلامتی بدن نداره، اما از طرف کارشناسان تغذیه یه منبع ارزون قیمت از مواد مغذی و پروتئینا است. تخم مرغ غنی ترین منبع غیر گوشتی طبیعی واسه تأمین ویتامین B12 بوده و ازاین جهت در میان مواد لازم در رژیم غذایی هر فرد گیاه خواری جای داره.

اسفناج

اسفناج واسه افراد گیاه خوار خیلی با اهمیته، چون این سبزی یه منبع غیر گوشتی خوب واسه جذب آهنه. این ماده هم اینکه پر از ویتامینای K، A و اسیدفولیک بوده و تقریباً خالی از هرگونه چربی و یا کالریه. این سبزی در داخل سالاد همراه با نعناع، پنیر فِتا و توت فرنگی طعم خوبی داره.

تخمه آفتاب گردان

یه مشت کوچیک از تخمه آفتاب گردان نصف ویتامین E موردنیاز شما در طول یه روز رو تأمین می کنه. این تخمه شامل منیزیم و سِلِنیمه. دو ماده ای که واسه کاهش التهاب و ورم بدن آدم لازمن.

سیب زمینی شیرین

 

این سبزی ممکنه یه ماده فروتن از خونواده ریشه ها باشه، اما سیب زمینی شیرین یکی از سالم ترین غذاهای موجود در سیاره ماست. این ماده منبع سرشاری از بتاکاروتن است. بتاکاروتن یه جور رنگ دانه س که درآخر در بدن ما تبدیل به ویتامین A می شه. روشای طبخ متنوعی در دنیا هست، اما بعضی از اونا بهترینن. اگه دارای زمان کافی نیستین، تنها یه سیب زمینی شیرین رو به دو نیم برش زده، سوراخای روی پوست اونو کنده و با یه چنگال روی سطح اون خراش بسازین. حالا اونو واسه ۴ تا ۵ دقیقه درون مایکروفر بذارین. یادتون نره پوست این سیب زمینی هم پر از مواد مغذیه.

جو پرک

جو پرک واسه ده ها در هتلا به عنوان صبحونه سرو شده و در قفسه مغازه ها هم جای خوش کرده؛ اما این صبحونه مغذی یکی از سالم ترین بخشای گندمه. جو پرک پر از مواد معدنی و ویتامینایی مثل ویتامین B6 و E و فولات، روی و منیزیمه. شمام می تونین کمی از این ماده رو روی ماست خود پاشیده یا اینکه اونو همراه با مافینای صبحونه بخورین.

مصرف ویتامینای گرون رو متوقف کرده و به جای اون از این غذاهای سالم استفاده کنین

اگه نگران این موضوعین که رژیم غذایی شما شامل مواد مغذی مناسب نیس، سریع به سراغ قوطی ویتامینای گرون نرید. بهتره تا سری به فروشگاه محلتون بزنین. باید گفت تقریباً واسه هر مکملی که مصرف می کنین، یه غذای ارزون قیمت هست که دارای همون مواد مغذیه. تحقیقات نشون داده ویتامینا و مواد معدنی مثل ویتامین A و کلسیم، نسبت به مکملای مشابه مطمئن تر بوده و راحت تر جذب بدن فرد می شن.

 

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *