۸ راه برای استخراج ارزش از داده های مشتری

وقتی اطلاعات بیشتری نسبت به آنچه می دانید با آنها انجام دهید ، یافتن راههای مؤثر برای انجام کاری با آن داده ها می تواند یک چالش باشد.

به عنوان مثال ، با بیشتر و بیشتر استفاده از رایانه های رومیزی ، لپ تاپ و رایانه های همراه ، که همه اطلاعات بیشتری را تولید می کنند ، منطقی است که ۹۰٪ از داده های جهان فقط در سه سال گذشته ایجاد شده اند. و این فقط نتیجه افرادی نیست که داده ها را ایجاد می کنند ، این به دلیل الگوریتم ها و نرم افزارهای دیگری است که رفتار کاربر را ردیابی می کنند و داده های خاص خود را در مورد آن تولید می کنند.

در واقع ، به طور روزانه ، امروزه استفاده جهانی کامپیوتر بیش از ۲ ٫ ۵ کیلین میلیارد بایت داده ایجاد می کند ، و این رقم فقط به لطف گسترش دستگاه های اینترنت اشیاء در حال افزایش است. این یک اطلاعات عظیم ، تقریباً غیرقابل درک است. و تنها برخی از آن برای منافع تجاری خاص و مرتبط شما مفید است.

بنابراین چگونه یک تجارت از طریق کوه اطلاعات روزانه جمع می شود و اطلاعاتی را پیدا می کند که در واقع در بهبود عملکرد ، سود ، فروش یا سایر عوامل عملیاتی مفید است؟

این هشت راه چند مورد از کارهایی است که یک تجارت می تواند انجام دهد تا اطلاعات را به دست آورد و اطلاعات را پیدا کند و فهمیده و مفید باشد.

۱ ٫ بپذیرید که داده های بزرگ برای ماندن در اینجا وجود دارد

داده های بزرگ ، بدون پالایش به آنها نگاه می شود ، می تواند یک آشفتگی بزرگ و ناخوشایند از اطلاعات تصادفی باشد. و در این زمینه ، یک وسوسه واقعی وجود دارد که به سادگی آن را نادیده بگیریم. با این حال ، نادیده گرفتن داده های بزرگ نادیده گرفتن یک فرصت کلیدی است. به عنوان مثال ، علم داده به دلیل ارزشی که از توانایی غربالگری ، فیلتر و تفسیر آنچه در داده های بزرگ مفید است ، حرفه ای در حال رشد است.

افرادی که تصمیم می گیرند داده های بزرگ را به دلیل حجم آن نادیده بگیرند ، این کار را در معرض خطر تجارت خود قرار می دهند. اولین قدم برای استخراج داده های ارزشمند مشتری ، این است که اذعان کنیم که داده های خوب “در جایی هستند” و تمایل به استخراج از طریق آن وجود دارند.

۲ ٫ در تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری

عامل اصلی استفاده از داده های بزرگ ، هنگامی که پتانسیل های آن را تصدیق کردید ، داشتن ابزار و استعداد مناسب برای پرت کردن به دریای اطلاعات و بازگشت به داده هایی است که بیشترین حس را برای شما رقم می زند.

شما باید به طور جدی تخصیص بودجه عملیاتی را برای تجزیه و تحلیل در نظر بگیرید. شرکت های بزرگتر ممکن است کل بخش ها را به این شغل اختصاص دهند ، اما با این که این مقیاس نتیجه می گیرد ، این تنها راه برای دستیابی به تجزیه و تحلیل مفید نیست. حتی شرکت های کوچک و متوسط ​​می توانند یک راه حل تحلیلی ، چه پرسنلی و چه نرم افزاری ، برای اندازه و نیازهای بودجه خود پیدا کنند.

راه حل

۳ ٫ از داده های تاریخی استفاده کنید

مردم غالباً از داده ها به عنوان روشی برای کمک به پیش بینی آینده استفاده می کنند ، اما برخی از مهمترین درسی که داده ها به ما می آموزد از گذشته آمده است. یک برنامه بلند مدت خوب برای استفاده از داده های مربوط به مشتری ، تجزیه و تحلیل داده های تاریخی است.

مشاغل همیشه باید بدانند که برخی از بهترین داده های موجود مجموعه هایی هستند که به مرور زمان جمع می شوند. به عنوان مثال ، نباید از داده های فروش ۵ تا ۱۰ سال گذشته غافل شوید ، حتی اگر بخشی از زیرساخت های دیجیتال فعلی شما نیست.

دیجیتال

در صورت لزوم از سیستم های مدیریت اسناد استفاده کنید و این بایگانی را بایگانی کنید ، اما تجزیه و تحلیل های انجام شده در تشخیص داده های فروش گذشته مشتری می توانند اطلاعات فوق العاده مفیدی در مورد رفتار مشتری و الگوهای خرید را نشان دهند. اگر داده های موجود دارید ، حتی اگر دیجیتال نباشد ، آن را دیجیتالی کنید و مطمئن شوید که نرم افزار شما می تواند از آن استفاده کند. در شرایط مناسب ، ممکن است بسیار مفیدتر از آنچه تصور می کنید باشد.

۴ Data داده های مشتری را در عملیات استفاده کنید

استخراج داده ها از رفتار مشتری و سایر مجموعه داده ها بدیهی است که می تواند به افزایش فروش کمک کند ، اما فراموش نکنید که راه دیگر برای کسب درآمد بیشتر صرف هزینه کمتر است. علاوه بر افزایش فروش ، نوع مناسب داده های مشتری همچنین می تواند به افزایش راندمان و کاهش ضایعات کمک کند ، که هر دو می توانند درآمد شما را افزایش دهند.

به عنوان مثال ، داده های مشتری شما نشان می دهد که بیشتر و بیشتر پاسخ بازاریابی شما از YouTube و اینستاگرام دریافت می شود و کمتر از آن از فیس بوک دریافت می کند. این ممکن است نشانه ای باشد که برای محصول شما و بازار هدف ، می توانید هزینه کمتری را خرج — یا تماماً کاهش دهید Facebook را در هزینه های Facebook خود اختصاص داده و تلاش بیشتری را برای سیستم عامل هایی که نتایج خوبی کسب می کنند ، اختصاص دهید. اجازه دهید داده های رفتار مشتری به ساده تر کردن نحوه اداره شغل خود کمک کند.

۵ ٫ تجزیه و تحلیل مشتری Churn

“مشتری مشتری” اصطلاحی است که برای توصیف نرخ گردش مالی مشتریان یا مشتری از خریداران عادی از انجام مشاغل خود در جای دیگر استفاده می شود. حوزه دیگری است که داده های بزرگ ، همراه با تجزیه و تحلیل ، می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند.

این روند به دنبال استدر داده های کاربر و رسیدن به نتیجه گیری که به شما توضیح می دهد که چرا برخی از مشتریان وفادار باقی مانده اند ، و برخی دیگر برای یک دوره خاص از تجارت شما حمایت می کنند و سپس ترک می کنند. ممکن است بین حفظ قطب مشتری و هنگام متوقف کردن عرضه محصولات خاص ، روابطی پیدا کنید. از طرف دیگر ، ممکن است فروش خاصی پیدا کنید یا اوقات سال باعث افزایش چشمگیر مشتری می شود ، اما بعداً آنها نمی چسبند.

تجزیه و تحلیل های متمرکز بر ویژگی های مشتری خفیف شما می تواند به شما در درک چگونگی حفظ مشتریان بیشتر و در نتیجه بهره مندی بیشتر از سود کمک کند.

۶ Media رسانه اجتماعی داده بیش از حد است

حداکثر ۸۰ درصد از داده های تولید شده امروز فیلم ، اسناد و تصاویر است که بخش اعظم آن در رسانه های اجتماعی ارسال می شود. تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی و استفاده از داده های بدون فیلتر ، طبقه بندی نشده که در آنجا ظاهر می شود نه تنها در پیدا کردن بازار شما بلکه در آنچه یک بازار می خواهد یا به دنبال آن باشد بسیار کمک کننده خواهد بود.

تشخیص این مطلب که در رسانه های اجتماعی ظاهر می شود ، می تواند نشانگر علائم سایر روندها و عواملی باشد که می توانند از آن برای کسب و کارهایی که مورد توجه قرار می گیرند ، تشخیص دهند. بنابراین ، فقط رسانه های اجتماعی را به عنوان کانال برای دسترسی به بازار خود مشاهده نکنید ، درک کنید که می تواند همچنین دریچه ای از آنچه در آن بازار به دنبال آن است ، باشد و شما می توانید از منحنی جلو بروید تا آن را برای آنها فراهم کنید. روندها را نادیده نگیرید ، از آنها استفاده کنید.

۷ ٫ داده ها باید قابل دسترسی باشند

دسترسی به داده ها باید در شرکت شما به اشتراک گذاشته شود. در حالی که درک می شود که دانستن چیزی که رقبای شما نمی تواند حاشیه ای ارزشمند باشد ، این امر در خود تجارت شما صدق نمی کند. اگر چیزی در مورد نیازها یا رفتار مشتری می دانید ، اما شخصی که واقعاً می تواند از آن داده ها استفاده کند ، به همان اطلاعات دسترسی ندارد ، به شرکت شما آسیب می رساند.

همیشه باید اطمینان حاصل کنید که داده های دیجیتالی برای کسانی که به آن نیاز دارند به اشتراک گذاشته شده و در دسترس است. برای مثال ، کسی که پشتیبانی مشتری را بر عهده دارد ، باید بتواند شکایات و مشکل خاص مشتری را با هر دپارتمانی که ممکن است در واقع بتواند به حل مسئله کمک کند یا بینش عمیق تری در مورد این مسئله کمک کند ، به اشتراک بگذارد.

اطلاعات فقط زمانی مفید است که افرادی که می دانند با آن چه کار کنند ، بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. اگر بخش مالی شما از اطلاعات مالی خاصی قفل شده است ، این لایه مداخله ای است که کارایی را کمتر می کند.

۸ ٫ از اتوماسیون نترسید

بر خلاف ترس و وحشت عمومی ، اتوماسیون به معنای خودکار به معنای این نیست که کار یک انسان در خط است و کسی قرار است اخراج شود. اتوماسیون فقط برای فعالیتهای فیزیکی و مکانیکی اعمال نمی شود بلکه می تواند برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز کاربرد داشته باشد.

برخی از مفیدترین بینش هایی که می توانید در مورد مشتریان بدست آورید ، از انجام تجزیه و تحلیل خطی در مورد هر بیت از داده های ورودی حاصل نمی شود ، بلکه در عوض از اعتماد به نرم افزار و الگوریتم ها برای کشف داده ها و پیدا کردن تنها آنچه برای شما مناسب است ، می باشد. و نیازهای شما

اتوماسیون حتی می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا منابع انسانی خود را برای فعالیت های تحلیلی تر متناسب با استعدادهایشان آزاد کند. به عنوان مثال ، پردازش پرداخت ها عمدتاً یک فرآیند مکانیکی است که نرم افزار می تواند به آن کمک کند. با داشتن کمتر کارهای معمول برای مقابله در طول روز ، کارکنان انسانی شما می توانند بر فعالیتهای بلند پروازانه تر و خلاقانه تر تمرکز کنند.

نتیجه گیری

داده های بیشتری به صورت روزانه تولید می شود تا اینکه هر انسانی یا گروهی از انسانها بتوانند به راحتی امکان پیگیری آن را داشته باشند. با این حال ، همچنین بینشی مفید و کاربردی وجود دارد که در عمق آن داده ها پنهان شده است. تنها با استفاده از استراتژی و حساسیت در هنگام انتخاب داده های مناسب ، تجزیه و تحلیل آن و استفاده صحیح از آن ، یک تجارت می تواند درآمد خود را بهبود بخشد.